Sepet

TESLİMAT ve İADE

 

Canisa doğrudan bir ürün satmaz ve teslim etmez. Sistemde yer alan satıcılar, ürünleri siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak ve mevzuat gereği belgeler, kullanım kılavuzları ile gerekli bilgi ve belgeler ile teslim ederler.

 

Ürünler Alıcı’ya, belirlenen teslim süresi içerisinde ve 30 (otuz) günlük yasal süreyi geçmeyecek şekilde Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Yasal süre içerisinde satıcı ürünü teslim ederse Alıcı siparişi iptal edebilecektir. Bu sürenin iki ayrı istisnası vardır. Kişiye özel ürünler ve ön sipariş durumunda olan ürünlerde 30 (otuz) günlük süre aşılabilir. Bu ürünlerde 30 (günlük) sürenin geçtiği gerekçesiyle sipariş iptal edilemez.

 

Sisteme tanımlı olan Satıcı’lar, ürünleri Canisa veya Satıcı’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketiyle teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi yoksa Alıcı, ürünü kendisine bildirilen başka şubeden teslim alacaktır.

 

Ürün teslimatı için yapılacak olan masraflar kural olarak Alıcı’ya ait olsa da Platform’da teslimat ücretinin Satıcı tarafından karşılanacağı beyan edilmiş veya ücretsiz akrgo olarak tanımlanmışsa teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.

 

Alıcı’nın herhangi bir nedenle teslim almazsa, Alıcı’nın iade yaptığı kabul edilerek teslimat masrafları da dâhil olmak üzere Alıcı’dan tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde iade edilecektir. Fakat ürün için bildirilen adrese kargo firması gitmesine rağmen kişinin teslim anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'dan kaynaklanan zararlardan ve giderlerden Satıcı sorumlu değildir.

 

Satıcı, sözleşme içeriğindeki ürünü teslim edemeyecekse, edimin ifası imkansızlaşmışsa, yasal süresi içerisinde Alıcı’yı bilgilendirerek ve onayını alarak muadil veya başka bir ürün teslim edebilecektir. Eğer ürünün teslimi mümkün değilse ve muadil ürün veya başka bir ürün alıcı tarafından kabul edilmemişse, Satıcı almış olduğu tüm ödemeleri 14 (ondört) gün içerisinde iade edecektir. Cins ürünlerde stok bulunmaması, ürünün edimin ifasının imkansızlaşması olarak kabul edilmez.

 

Alıcı, teslim anında üründe ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik olup olmadığını kontrol edecektir. Kontrol etmeden teslim alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Ancak üründe gizli ayıp varsa kontrol şartı aranmaz. Teslimden sonra ürünün kullanım kılavuzu ve genel kullanım kurallarına uygun olarak kullanılması gerekmekte olup kullanımdan kaynaklı kusurlardan dolayı ürün ayıplı olarak teslim edilmiş olarak kabul edilmeyecektir.

 

Belirli ürünlerde ve kampanyalarda, Satıcı veya Canisa tarafından alım sınırı getirilebilir. Bu durum sistemde açıkça gösterilir. Buna rağmen sistemde yaşanan bir yazılım hatası, aynı hesaptan veya ayr ayrı hesaplardan aynı adrese alım sınırını aşacak şekilde sipariş girilmesi gibi alım sınırını aşan durumlarda, Canisa veya Satıcı sipariş iptali yapabilir. Ürün eğer kargolanmışsa iadesini isteyebilir. Alıcı’nın ürünleri iade etmemesi durumunda, ürünün indirimsiz ve kampanyasız fiyatıyla olan farkını ödemesi gereklidir.

 

 

CAYMA HAKKI

 

Alıcı, 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.

 

Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

 

Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

 

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,

 

b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

 

c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün

 

esas alınır.

 

Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

 

Satıcı;

 

a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,

 

b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren,

 

c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren

 

15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.

 

Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen Canisa ve/veya Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması şarttır. Cayma bildiriminin yapılacağı iletişim kanallarına https://www.canisa.com.tr/iletisim... linkinden ulaşılabilmektedir.

 

Cayma hakkının kullanılması halinde:

 

a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.

 

b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile hediye edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.

 

Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

 

Alıcı iade edeceği ürünleri Satıcı'nın belirlediği iade metodu ve Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcı tarafından karşılacaktır. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde Satıcı’nın Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü herhangi bir Kargo Şirketi’yle gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumludur. Alıcı, kendisine bildirilmesine rağmen başka bir kargo şirketi ile iade yaparsa, bu durumda kargo ücretinden ve kargonun uğrayacağı hasardan kendisi sorumlu olacaktır.

 

Cayma hakkı kullanılırken, ürünle kesilmiş olan faturalar da (e-faturalar haricinde) geri gönderilmelidir. Eğer fatura kurumsal kesilmişse, iade faturası kesilmeli yahut Satıcı’nın kestiği fatura reddedilmelidir.

 

Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.

 

Cayma hakkının kullanılmasını durumunda, ödenen bedellerinin iadesi 14 (ondört) gün içerisinde aynı yöntemle iade edilmektedir. Bankaların iadeye ilişkin prosedürleri nedeniyle geçen süreler 14 (ondört) günlük sürenin dışındadır.

 

 

CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER

 

Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

 

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı veya Canisa’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,

 

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,

 

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,

 

d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,

 

e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,

 

f) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,

 

g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,

 

h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,

 

i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,

 

j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,

 

cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.

© Canisa 2023 Tüm Haklar Saklıdır.