- Gizlilik Sözleşmesi
- Haber ve Duyurular
- İletişim
- Kargo Rehberi
- Marka ve Telif Koruma
- Mesafeli Satış Sözleşmesi
- Misyonumuz & Vizyonumuz
- Müşteri Hizmetleri
- Şartlar & Koşullar
- Sık Sorulan Sorular
- Şikayet ve Öneriler
- Teslimat ve İade
- Üyelik Paketleri
- Üyelik Sözleşmesi
- Yasaklı Ürünler
- Hakkımızda
- İade Koşulları
- Teslimat ve Kargo
- 2 Yıl Garanti
- Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası
- Çözüm Merkezi
- Kolay İade
TESLİMAT
ve İADE
Canisa doğrudan bir ürün satmaz ve teslim
etmez. Sistemde yer alan satıcılar, ürünleri siparişte belirtilen niteliklere
uygun olarak ve mevzuat gereği belgeler, kullanım kılavuzları ile gerekli bilgi
ve belgeler ile teslim ederler.
Ürünler Alıcı’ya, belirlenen teslim süresi
içerisinde ve 30 (otuz) günlük yasal süreyi geçmeyecek şekilde Kargo Şirketi
tarafından teslim edilir. Yasal süre içerisinde satıcı ürünü teslim ederse
Alıcı siparişi iptal edebilecektir. Bu sürenin iki ayrı istisnası vardır.
Kişiye özel ürünler ve ön sipariş durumunda olan ürünlerde 30 (otuz) günlük
süre aşılabilir. Bu ürünlerde 30 (günlük) sürenin geçtiği gerekçesiyle sipariş
iptal edilemez.
Sisteme tanımlı olan Satıcı’lar, ürünleri
Canisa veya Satıcı’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketiyle teslim ettirmektedir. Kargo
Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi yoksa Alıcı, ürünü kendisine
bildirilen başka şubeden teslim alacaktır.
Ürün teslimatı için yapılacak olan masraflar
kural olarak Alıcı’ya ait olsa da Platform’da teslimat ücretinin Satıcı
tarafından karşılanacağı beyan edilmiş veya ücretsiz akrgo olarak tanımlanmışsa
teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.
Alıcı’nın herhangi bir nedenle teslim almazsa,
Alıcı’nın iade yaptığı kabul edilerek teslimat masrafları da dâhil olmak üzere
Alıcı’dan tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde iade edilecektir.
Fakat ürün için bildirilen adrese kargo firması gitmesine rağmen kişinin teslim
anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'dan kaynaklanan zararlardan ve
giderlerden Satıcı sorumlu değildir.
Satıcı, sözleşme içeriğindeki ürünü teslim
edemeyecekse, edimin ifası imkansızlaşmışsa, yasal süresi içerisinde Alıcı’yı
bilgilendirerek ve onayını alarak muadil veya başka bir ürün teslim
edebilecektir. Eğer ürünün teslimi mümkün değilse ve muadil ürün veya başka bir
ürün alıcı tarafından kabul edilmemişse, Satıcı almış olduğu tüm ödemeleri 14
(ondört) gün içerisinde iade edecektir. Cins ürünlerde stok bulunmaması, ürünün
edimin ifasının imkansızlaşması olarak kabul edilmez.
Alıcı, teslim anında üründe ezik, kırık,
ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik olup olmadığını kontrol
edecektir. Kontrol etmeden teslim alınan ürünlerin hasarsız ve sağlam olduğu
kabul edilecektir. Ancak üründe gizli ayıp varsa kontrol şartı aranmaz. Teslimden
sonra ürünün kullanım kılavuzu ve genel kullanım kurallarına uygun olarak
kullanılması gerekmekte olup kullanımdan kaynaklı kusurlardan dolayı ürün
ayıplı olarak teslim edilmiş olarak kabul edilmeyecektir.
Belirli ürünlerde ve kampanyalarda, Satıcı
veya Canisa tarafından alım sınırı getirilebilir. Bu durum sistemde açıkça
gösterilir. Buna rağmen sistemde yaşanan bir yazılım hatası, aynı hesaptan veya
ayr ayrı hesaplardan aynı adrese alım sınırını aşacak şekilde sipariş girilmesi
gibi alım sınırını aşan durumlarda, Canisa veya Satıcı sipariş iptali
yapabilir. Ürün eğer kargolanmışsa iadesini isteyebilir. Alıcı’nın ürünleri
iade etmemesi durumunda, ürünün indirimsiz ve kampanyasız fiyatıyla olan
farkını ödemesi gereklidir.
CAYMA HAKKI
Alıcı, 14 (ondört) gün içinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına
sahiptir.
Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin
kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü
kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin
kurulmasından Ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını
kullanabilir.
Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim
edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son
Ürün’ü teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de,
Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı
gün,
c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli
tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü
kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün
esas alınır.
Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte
olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Satıcı;
a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından
önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına
ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma
hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih
itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için
öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin
haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı
tarihten itibaren,
c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre
içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması
durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren
15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme
konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye
ilişkin diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da
belirtilen Canisa ve/veya Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması
şarttır. Cayma bildiriminin yapılacağı iletişim kanallarına https://www.canisa.com.tr/iletisim...
linkinden ulaşılabilmektedir.
Cayma hakkının kullanılması halinde:
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından
itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri
gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün
kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile hediye edilen
diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine,
teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı
takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Alıcı iade edeceği ürünleri Satıcı'nın belirlediği
iade metodu ve Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli
Satıcı tarafından karşılacaktır. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde Satıcı’nın
Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü herhangi bir Kargo
Şirketi’yle gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün kargo
sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumludur. Alıcı, kendisine
bildirilmesine rağmen başka bir kargo şirketi ile iade yaparsa, bu durumda
kargo ücretinden ve kargonun uğrayacağı hasardan kendisi sorumlu olacaktır.
Cayma hakkı kullanılırken, ürünle kesilmiş
olan faturalar da (e-faturalar haricinde) geri gönderilmelidir. Eğer fatura
kurumsal kesilmişse, iade faturası kesilmeli yahut Satıcı’nın kestiği fatura
reddedilmelidir.
Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen
süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını
kaybedecektir.
Cayma hakkının kullanılmasını durumunda,
ödenen bedellerinin iadesi 14 (ondört) gün içerisinde aynı yöntemle iade
edilmektedir. Bankaların iadeye ilişkin prosedürleri nedeniyle geçen süreler 14
(ondört) günlük sürenin dışındadır.
CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını
kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı veya Canisa’nın kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi
geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür,
paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen
açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan
ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
f) Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda
sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin
sözleşmeler,
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar
dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,
h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması
gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence
veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin
sözleşmeler,
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen
hizmetler ile Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin
sözleşmeler,
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler
bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.