Sepet

1-) TARAFLAR

 

1.1-) ALICI

AD/SOYAD/UNVAN:


ADRES:

TELEFON:

 

E-POSTA:


T.C. KİMLİK NO/VERGİ DAİRESİ/NO:


1.2-) SATICI

UNVAN:


ADRES:


TELEFON:

 

E-POSTA:

 

MÜŞTERİ HİZMETLERİ:

 

MERSİS NO:


VERGİ DAİRESİ ve NO:

 

1.3-) ARACI HİZMET SAĞLAYICI (“CANİSA” olarak anılacaktır.)

UNVAN:


ADRES:


TELEFON:

 

E-POSTA:

 

MÜŞTERİ HİZMETLERİ:

 

MERSİS NO:


VERGİ DAİRESİ ve NO:

 

 

2-) KONU ve KAPSAM

 

2.1-) Sözleşme, Alıcı ve Satıcı arasında, aracı hizmet sağlayıcının sahibi olduğu www.canisa.com.tr adresi üzerinde kurulu satış sistemi vasıtasıyla aşağıda özellikleri, ayrıntıları, fiyatı ve şartları belirlenmiş olan ürünün/ürünlerin satışı ve teslimine ilişkin hususları düzenlemektedir.

 

2.2-) İşbu sözleşmenin imzalanması, Alıcı ve Satıcı tarafın CANİSA ile ayrı ayrı yapmış oldukları sözleşmelerin hükümlerinin ifasını engellemeyecektir. Alıcı ve Satıcı, Canisa’nın kanun ve sözleşmeler gereği yüklendiği edimler dışında, ürün/hizmet satışına ve bu bağlamda kurulmuş olan sözleşmeye taraf olmadığını kabul ve beyan etmektedir.

 

3.  ALICI’NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSUSLAR

 

3.1-) Alıcı hem satıcı hem Canisa’nın tüm süreçlerde alacağı hizmet/ürün noktasında kendisini yeterince bilgilendirdiğini, Ön Bilgilendirme Formu’ndan ürün/hizmet ayrıntılarını ve haklarını okuduğunu, öğrendiğini, işbu sözleşme içeriğinde yazılı hususlar dahil olmak üzere satış, sözleşmelerin uygulanması ve hukuki düzenlemeler çerçevesindeki gerekli bilgilere tam olarak sahip olduğunu, doğru ve tam olarak bilgilendirildiğini kabul ve taahhüt etmektedir.

 

3.2-) Alıcı, bu kapsamda aşağıdaki zorunlu bilgilere, Ön Bilgilendirme Formu ve işbu sözleşme kapsamında sahip olduğunu kabul etmektedir:

 

a-) Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri,

b-) Satıcı veya sağlayıcının adı veya unvanı, varsa MERSİS numarası,

c-) Tüketicinin satıcı veya sağlayıcı ile hızlı bir şekilde irtibat kurmasına imkan veren, satıcı veya sağlayıcının açık adresi, telefon numarası ve benzeri iletişim bilgileri ile varsa satıcı veya sağlayıcının adına ya da hesabına hareket edenin kimliği ve adresi,

ç-) Satıcı veya sağlayıcının tüketicinin şikayetlerini iletmesi için (c) bendinde belirtilenden farklı iletişim bilgileri var ise, bunlara ilişkin bilgi,

d-) Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın hesaplanma usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde ek masrafların ödenebileceği bilgisi,

e-) Sözleşmenin kurulması aşamasında uzaktan iletişim aracının kullanım bedelinin olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanamadığı durumlarda, tüketicilere yüklenen ilave maliyet,

f-) Ödeme, teslimat, ifaya ilişkin bilgiler ile varsa bunlara ilişkin taahhütler ve satıcı veya sağlayıcının şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri,

g-) Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgiler,

ğ-) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası veya elektronik posta bilgileri,

h-) 15 inci madde uyarınca cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda, tüketicinin cayma hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koşullarda cayma hakkını kaybedeceğine ilişkin bilgi,

ı-) Satıcı veya sağlayıcının talebi üzerine, varsa tüketici tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar,

i) Varsa dijital içeriklerin işlevselliğini etkileyebilecek teknik koruma önlemleri,

j) Satıcı veya sağlayıcının bildiği ya da makul olarak bilmesinin beklendiği, dijital içeriğin hangi donanım ya da yazılımla birlikte çalışabileceğine ilişkin bilgi,

k) Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabileceklerine dair bilgi.

 

4. ÜRÜN/HİZMETE İLİŞKİN BİLGİLER

 

Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (tüm vergiler dahil satış fiyatı, kargo bedeli, taksit farkı tutarı, açık pazar ve/veya diğer butiklerinden eş zamanlı olarak gerçekleştirilen alışverişlerde hak kazanılan toplam indirim tutarı vb.) aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

 

 

Ürün Kodu ve Adı

Adet

Teslimat Süresi

Satıcı

Birim Fiyatı

Birim İndirimi

Ara Toplam (KDV Dahil)

 

5-) SİPARİŞ ve TESLİMAT

 

5.1-) Sipariş ve teslimata ilişkin bilgiler aşağıdaki tabloda yer almaktadır:

 

Sipariş Tarihi

Teslimat Şekli ve Firma Adı


Teslimat Adresi


Teslimat Yapılacak Kişi

Teslimat Yapılacak Kişinin Telefon Numarası

 

5.2-) Alıcı’nın sipariş edebileceği ürün adedine Canisa’dan tarafından sınırlama getirilebilir. Alıcı’nın Canisa’dan yapılan duyurularda belirtilen adedin üzerinde ürün sipariş etmek etmesi engellenebilecek, sipariş ettiyse belirtilen adedin üstünde sipariş verdiğinin tespit edebilmesi halinde ise belirtilen adedin üstündeki siparişleri iptal edilebilecektir.

 

5.3-) Satıcı, ürünü sipariş ve ürün sayfasında belirtilen şekilde ve kullanım kılavuzları ile hukuki düzenlemeler gereği ürünle teslim etmesi gereken sair belgeler ve gerekli bilgilerle beraber teslim etmeyi taahhüt eder.

 

5.4-) Ürün, satıcı tarafından alıcıya yahut alıcının sistem üzerinden belirlemiş olduğu kişiye, kargo şirketi aracılığıyla teslim edilecektir. Kargo şirketinin alıcı adresine teslim yapan bir şubesi bulunmuyorsa, Alıcı kargoyu en yakın şubeden teslim alacaktır. Alıcı kargoyu teslim alırken ürünü kontrol edecektir, hasarlı, kırık, ezik, parçalanmış veya eksik ürünü teslim almayacaktır. Ürünler teslim alındığı durumda hasarsız kabul edilecektir.

 

5.5-) Kargo ücreti, sistemde “ücretsiz kargo”, “satıcı ödemeli” kargo gibi ibarelerle Satıcı tarafından üstlenilmemişse, Alıcı tarafından ödenecektir.

 

5.6-) Kargo teslim süresi, her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile sistemde taahhüt edilen süredir. Satıcı 30 gün içerisinde kargoyu teslim etmediği takdirde, Alıcı siparişi iptal edebilecektir. Bu süre kişiselleştirilen veya Alıcı’nın talebi doğrultusunda üretilen ürünler ile henüz ön talep aşamasında olan ürünle için geçerli değildir.

 

5.7-) Alıcı’nın ürünü teslim almazsa, Alıcı’nın ürünü iade ettiği kabul edilecektir. Bu durumda ödenen tüm bedeller Alıcı’ya iade edilecektir. Alıcı’nın teslim anında adreste bulunmamasından dolayı ürün geç teslim alındığı takdirde, geç teslimden kaynaklı gider ve zararlardan satıcı sorumlu olmayacaktır.

 

5.8-) Satıcı, ürünü temin edemeyecek ve sözleşme gereği edimlerini ifa edemeyecekse, 3 gün içerisinde durumu Alıcı’ya bildirecektir. Alıcının kabul etmesi halinde muadil/benzer ürün gönderilebilecektir. Eğer muadil ürün gönderilmeyecekse, Alıcı’dan tahsil edilen tutarlar, 14 (ondört) gün içerisinde iade edecektir. Cins ürünlerde, malın stokta bulunmaması edimin ifa edilememesi olarak kabul edilmeyecektir.

 

5.8-) Alıcı, cayma hakkını kullanacaksa ürünü kullanmamalı ve ürünle fatura ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeleri iade edecektir.

 

5.9-) Satıcı’nın herhangi bir sebeple tedarik edemediği siparişler, Alıcı’nın onayının alınması halinde, mevzuattaki yasal teslim süresini aşmamak ve Alıcı’nın Ürün/Hizmet ile aynı özellikleri haiz olmak kaydıyla, bir başka satıcıya aktarılabilecektir. Böyle bir durumda Ürün/Hizmet yeni satıcı tarafından Alıcı’ya gönderilecek olup Sözleşme yeni satıcı ile Alıcı arasında kurulmuş olacaktır. Bu halde, Alıcı’ya herhangi bir ek bedel, ücret ve/veya masraf yansıtılmayacaktır.

 

6-) ÖDEME ve FATURA

 

6.1-) Faturalandırmaya ilişkin bilgiler aşağıdaki tabloda yer almaktadır:

 

T.C. KİMLİK NO/VERGİ DAİRESİ/NO:

AD/SOYAD/UNVAN:

ADRES:

TELEFON:

E-POSTA:

 

6.2-) Sözleşme gereği ödenmesi gereken ve sözleşmenin 4.1. maddesinde gösterilen toplam tutar, Alıcı tarafından Canisa’ya ödenecektir. Tutar Canisa’ya ödenmekle, Satıcı’ya ödenmiş kabul edilecektir ve Satıcı, Alıcı’dan ayrıca bir tahsilat yapmayacaktır.

 

6.4-) Alıcı’nın sözleşme konusu bedeli ödememesi yahut herhangi bir nedenle banka/kredi kartıyla yapılan ödemenin iptal edilmesi durumunda Satıcı ürünü teslim etmeyecektir. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya ve Canisa’ya yapılan ödemelerde Satıcı’nın ve Canisa’nın sorumluluğunun olmadığını, bankaya başvurması gerektiğini beyan ve kabul etmektedir.

 

6.5-) Alıcı, ürün teslimi sonrasında ödemenin banka yahut ödeme kuruluşları tarafından, kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması yahut başka bir sebeple Satıcı veya Canisa’ya ödenmemesi sonucunda 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları kendisine ait olacak şekilde Satıcı’ya iade edeceğini beyan ve taahhüt etmektedir.

 

6.6-) Alıcıya iade yapılması durumunda, kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından Banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılmasının 2 (iki) ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, Banka işlem sürecinde yaşanan gecikmeden Satıcı’nın ve Canisa’nın sorumlu olmadığını Alıcı kabul ve beyan etmektedir.

 

6.7-) Sipariş edilmeyen bir ürünün Alıcı’ya gönderilmesi durumunda, Alıcı’ya herhangi bir yükümlülük getirilmeksizin, kargo şirketine kapıdan teslim aldırmak suretiyle, ürünün iadesi talep edilebilecektir. Alıcı’nın ürünü teslim etmemesi, sessiz kalması ya da söz konusu ürünü kullanmış olması, sözleşmenin kurulmasına yönelik kabul beyanı olarak yorumlanamaz ancak Satıcı’nın hukuki haklarını kullanma hakkı saklıdır.

 

6.8-) Alıcı, aksi belirtilmedikçe, Canisa’da birden fazla mağazadan tek bir sepette ve tek ödeme yaparak alışveriş yapabilecektir. Aynı sepet içerisinde farklı mağazalardan alınan ürünler için Satıcılar birden fazla fatura kesebilecektir.

 

7-) CAYMA HAKKI

 

7.1-) Alıcı, 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.

 

7.2-) Cayma hakkı süresi, ürünün teslim alındığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

 

7.3-) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

 

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,

 

b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

 

c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün

 

esas alınır.

 

7.4-) Satıcı;

 

a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,

 

b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren,

 

c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren

 

15 (onbeş) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.

 

7.5-) Cayma hakkı bildiriminin ve diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Canisa ve/veya Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması şarttır.

 

7.6-) Cayma hakkının kullanılması halinde:

 

a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün içerisinde ürünü, satıcıya teslim edilmek üzerine kargo şirketine teslim etmiş olmalıdır.

 

b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek ürün gönderildiği şekliyle, kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz olarak iade edilmesi gerekmektedir.

 

7.7-) Cayma hakkının kullanılması durumunda, ürünün satıcıya gönderilmesini takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya siparişteki ödeme yöntemi ile iade edilmektedir.

 

7.8-) Ürün Satıcı'ya iade edilirken, e-fatura olarak kesilmemiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından ürünle iade edilmesi gerekmektedir.

 

7.9-) Alıcı’ya kurumsal fatura kesilmiş olması durumunda Alıcı’nın iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.

 

7.10-)  Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.

 

8-) CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER

 

8.1-) Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

 

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı veya Canisa’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,

 

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,

 

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,

 

d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,

 

e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,

 

f)Ürünün tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,

 

g)Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,

 

h)Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler,

 

i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ile Alıcı’ya anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler,

 

j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,

 

cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.

 

8.2-) Ürün/Hizmet’in Yönetmelik'in uygulama alanı dışında bırakılmış olan (Sözleşme’nin 3.3. maddesinde listelenmiştir) Ürün/Hizmet türlerinden müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Yönetmelik hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.

 

8.3-) Platform üzerinden elektronik kod satın alındığı durumlarda bahse konu siparişlerde Yönetmelik gereği cayma hakkı söz konusu olmayacaktır. Bu siparişler bakımından Platform üzerinden iade kodu da oluşturulamayacaktır.

 

9-) KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR

 

9.1-) 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel veri olarak tanımlanabilecek kimlik, iletişim, müşteri işlem ve işlem güvenliği bilgileri; sipariş almak, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek, ürün hakkında pazarlama faaliyetlerinde kullanılmak, bilgilerin güncellenmesinde ve üyeliklerin yönetimi ve sürdürülmesi ile sözleşmelerin ifası amacıyla ve üçüncü kişilerin teknik, lojistik ve benzeri diğer işlevlerinin Satıcı ve Canisa tarafından sağlanabilmesi için yukarıda sayılan verileri Canisa ve/veya Canisa iştirakleri tarafından işlenebilir.

 

9.2-) Canisa, Alıcı’nın ticari elektronik izni olması halinde, her türlü ürüne ilişkin tanıtım, reklam, iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla, SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon, elektronik posta, faks, diğer elektronik iletişim araçları ile ticari elektronik iletişimler yapılabilir.

 

9.3-) Alıcı, verilerinin doğru ve güncel olduğunu ve bilgilerin değişmesi halinde Canisa üzerinde gerekli güncellemeleri yapacağını taahhüt eder.

 

9.4-) Canisa’nın sağlamış olduğu platformun, markalarının ve tüm içeriklerin, Satıcı'nın ve üçüncü kişilerce Satıcı’lara tanınmış haklar dışındaki tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları Canisa’ya aittir.

 

9.5-) Canisa tarafından Alıcı'ya ait işlenen kişisel veriler için detaylı bilgiye https://www.canisa.com.tr/kvkk adresinde yer alan “KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ” ile paylaşılmaktadır.

 

10-) UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

 

Alıcı tüketici sıfatıyla talep, şikâyet ve önerilerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanmak suretiyle ve/veya Canisa’nın sağladığı kanallarla ulaştırabilecektir. Alıcı’nın ürünlere ilişkin Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri nezdinde başvuru yapması hakkı saklıdır.

 

11-) BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ

 

11.1-) Taraflar arasında mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında yapılacak her türlü yazışma, elektronik posta, platformda yer alan iletişim kanalları, sistem kayıtları, müşteri hizmetleri kayıtları, whatsapp yazışmaları, Satıcı’ya ait iletişim kanallarından gerçekleşenler dahil olmak üzere delil olarak kabul edilecektir.

 

11.2-) Alıcı, Canisa’nın ve Satıcı’nın ticari defter, bilgisayar, kayıt ve diğer belgelerinin bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

12-) YÜRÜRLÜK

 

12-) 12 (oniki) maddeden oluşan bu Sözleşme, Taraflar’ca okunarak, işlem tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiştir ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşmenin bir nüshası Alıcı’nın üyelik hesabında mevcuttur.

 

 

SATICI

ALICI

ARACI HİZMET SAĞLAYICI


 

© Canisa 2023 Tüm Haklar Saklıdır.